Klubben

1986 bildades den svenska rasklubben för Nova Scotia Duck Tolling Retriever och idag består klubben av över ca 1400 medlemmar. Tollarklubbens främsta uppgift är att svara för information om rasen, utbildning och avelsfrågor samt att bevaka rasens intressen i Sverige. I utbildningsverksamheten kan t ex ingå kurser i jaktträning och föreläsningar om hur du tränar och sköter din tollare. Vi har ett stort antal aktivitetsgrupper runt om i landet där medlemmar i klubben regelbundet träffas, utbildar sig och tränar sina hundar.

Tollare på kurs - Foto: Lena Toftling

Tollare på kurs – Foto: Lena Toftling

Som medlem i Tollarklubben får du tillgång till alla våra aktiviteter och du får vår klubbtidning, TOLLAREN, fyra gånger per år. I den läser du det mesta som rör rasen både inom Sverige och i övriga världen.